آخرین وضعیت مقاله
جهت استعلام از آخرین وضعیت مقاله خود، کد رهگیری مقاله را در کادر زیر وارد نمایید.








تماس با نشریه

تلفن: 02634453131

همراه: 09905980206

 کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

Shij.journals@gmail.com

تلفن موارد اضطراری: 09105360230

 

پاسخگویی تلفنی:

شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:30 تا 12:30

خارج از این ساعات پیام با شماره 09905980206:

مشابهت‌یابی مقالات نشریه

مقالات ارسالی برای نشریه، پیش از انتشار با استفاده از سامانۀ «سمیم نور» مشابهت‌یابی خواهند شد. در صورت وجود همانندی غیرموجه، مقاله در هر مرحله (حتی پس از صفحه‌آرایی) برای بازبینی و اصلاح به نویسنده مسئول ارجاع داده می‌شود. شایان ذکر است مقالاتی که محتوای آن‌ها مصداق سرقت علمی یا ادبی تشخیص داده شوند از روند داوری و انتشار حذف می‌شوند.

درباره نشریه

 

 

گردشگرى طى سه دهه‌ى گذشته تبديل به مهمترين جلوه آشكار تمدن بشرى و يكى از پايه‌هاى اصلى مفاهمه میان فرهنگى شده است. گردشگری آميزه‌اي از فعاليت‌هاي گوناگون از حمل‌و‌نقل و تغذيه تا اقامت و مديريت رويدادها است كه در جهت خدمت‌رساني به گردشگران، به صورت زنجيره‌اي بهم پيوسته ايفاي نقش مي‌كند. درك جنبه‌هاى مختلف تأثير اين فعاليت فرهنگى بر توسعه اقتصاد ملى و زندگى اجتماعى مردم، مستلزم همفكرى انديشمندان رشته‌هاى مختلف و درهم آميزى تجارب دست‌اندركاران آن‌است.

موفقيت‌ چشمگير راهبردهاى توسعه مبتنى بر توسعه گردشگرى در دنیا، موجب تشويق مدیران، کارشناسان، دانشگاهیان، حِرَف و صنوف مختلف در بهره‌گيرى بيشتر از مزيت‌هاى گردشگرى شده است. شواهد فروانى نشان می‌دهند كه هيچ فعاليت ديگرى به اندازه گردشگرى نمی‌تواند اين مقدار اشتغال ایجاد کند؛ جنبه‌هاى گوناگون زندگى انسان را متأثر سازد و موجب تغيير در رفتار، نگرش، ارزش‌ها و تمايلات جامعه شود. اين توان بالقوه گردشگرى، هر صاحب‌فكرى را براى بهره‌گيرى بيشتر ترغيب می‌كند.

شناخت ابعاد متنوع تأثير گردشگری بر توسعه ملى و زندگى اجتماعى مردم، نیازمند هم‌اندیشی متخصصین رشته‌هاى مختلف و ارتباط موثر و انتقال تجارب دست‌اندركاران آن‌است. تنها با انتشار پژوهش‌ها و تجربیات عملی محققان و اندیشمندان این حوزه، امكان آشنايى با مسايل و چالش‌هاى توسعه از يكسو و ارائه راهكار براى برون‌رفت از تنگناها، از سوى ديگر امكان پذير می‌گردد. «نشریه عملی تخصصی پژوهش‌های گردشگری و توسعه پایدار» برآن است تا با حمايت انديشمندان، اساتید، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان رشته‌هاى مختلف، زمينه ارتقا توانمندی‌ها و ظرفيت‌های توسعه گردشگری فراهم نموده و بستر مناسبی برای ارائه آخرین پژوهش‌ها و مطالعات در این حوزه باشد. از اینرو از تمامی محققین علاقه‌مند به گردشگری دعوت می‌شود تا مقالات علمی خود را به نشریه ارسال نمایند.

 

2645-4866:ISSN

 

صاحب امتیار و مدیرمسئول: دکتر بهنام کبیری

سردبیر: دکتر میلاد فتحی

 

کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


راهنمای نگارش مقالات

 موسسه مطبوعاتی مطالعات کاربردی شباک