تماس با دفتر فصلنامه

تلفن: 02634347678

همراه: 09905980206

نشانی تحریریه: کرج، بلوار باغستان، گلستان12، پلاک28، واحد 2

Shij.journals@gmail.com

 

پاسخگویی تلفنی:

شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:30 تا 12:30

خارج از این ساعات پیام با شماره 09905980206:

آخرین وضعیت مقاله
جهت استعلام از آخرین وضعیت مقاله خود، کد رهگیری مقاله را در کادر زیر وارد نمایید.


 






پرسش‌های پرتکرار

1- فرم تعهد را از کدام قسمت می‌توان دریافت نمود؟

از دو مسیر می‌توانید فرم تعهد مقاله را دریافت کنید:

اول: منوی سمت راست، گزینه «راهنمای تدوین مقاله»، در صفحه جدید روی بنر «دریافت فرم تعهد مقاله» کلیک کنید.

دوم: در نوار کناری سایت روی تصویر «دریافت فرم تعهد مقاله» کلیک کنید.

پس از دریافت، فایل را از حالت فشرده خارج نمایید. (فایل را unzip کنید) فایل پی‌دی‌اف، فرم تعهد نویسندگان مقاله است. این فرم را چاپ کرده و اطلاعات لازم را وارد نمایید. پس از امضا، تصویر فرم را از مسیر زیر در سایت بارگذاری نمایید:

1- وارد بخش «مقالات من» شوید.

2- در صفحه جدید روی گزینه «ارسال مدارک» کلیک کنید.

3- در صفحه جدید تصویر فرم تعهد را که به‌صورت فایل فشرده (Zip) آماده کرده‌اید را بارگذاری نمایید.

 

2- آیا نسخه چاپی نشریه برای پژوهشگران ارسال می‌شود؟

بله، پس از چاپ نشریه، یک جلد از نشریه به همراه گواهی چاپ‌شده به تعداد نویسندگان برای نویسنده رابط ارسال می‌شود.

البته در صورت تمایل به دریافت تعداد بیشتری از نشریه می‌توانید از طریق گزینه‌های جانبی درخواست خود را ثبت نمایید.

 

3- امتیاز نشریه چیست؟

در حال حاضر تمام نشریات دارای رتبه علمی تخصصی هستند.

 

4- آیا امکان چاپ مقالات ترجمه و مقالات مروری در نشریات وجود دارد؟

امکان ارسال و چاپ مقالات مروری در نشریات پایگاه وجود دارد. اما مقالات ترجمه قابل‌پذیرش نیستند.

 

5- مقالات در چه زمانی چاپ می‌شود؟

مقالات بر اساس تقویم هر نشریه به‌صورت منظم (فصلنامه یا دوماهنامه) منتشر می‌شود. مقالاتی در نوبت چاپ قرار خواهند گرفت که پس از پذیرش مقاله در روند داوری، هزینه انتشار را پرداخت و فرم تعهد مقاله را بارگذاری نمایند.

 

6- هزینه چاپ مقالات به چه صورتی است؟

هزینه چاپ هر مقاله در نیمه اول سال 1399 برابر 220 هزارتومان است. این هزینه پس از پذیرش مقاله دریافت می‌شود و پیش از آن نیازی به پرداخت هیچ مبلغی وجود ندارد.

خدماتی که به نویسندگان مقالات ارائه خواهد شد:

   -      انتشار متن کامل مقاله در نشریه

   -      ارسال یک جلد از نشریه چاپ‌شده به نشانی نویسنده رابط

   -      صدور و ارسال گواهی چاپ‌شده انتشار مقاله در نشریه به تعداد نویسندگان مقاله (دارای مهر برجسته)

   -      صفحه‌بندی متن کامل مقاله

   -      نمایه‌سازی مقالات چاپ‌شده در پایگاه‌های معتبر نمایه‌سازی نشریات

 

7- فرآیند داوری را توضیح دهید.

برای داوری یک مقاله فرآیند زیر انجام می‌شود:

   -      پس از بارگذاری کامل مقالات (شامل فایل ورد و پی‌دی‌اف اصل مقاله) وضعیت مقاله به "دریافت مقاله" تغییر خواهد کرد.

   -      مقاله در این مرحله توسط مدیر اجرایی بررسی و درصورتی‌که دارای اشکال جدی نباشد به سردبیر نشریه ارجاع می‌گردد. در صورت ارجاع مقاله به سردبیر وضعیت مقاله به "ارسال به داور میانی" تغییر پیدا می‌کند و در صورت وجود ایراد یا اشکالی، وضعیت مقاله "نیاز به اصلاحات اولیه" خواهد شد.

   -      پس از ارجاع به سردبیر، ایشان مقاله را به داور یا داوران تخصصی ارجاع خواهد داد، در این صورت، وضعیت مقاله به "ارسال به هیئت داوری" تغییر می‌کند. این مرحله ممکن است به تشخیص سردبیر در پنل نویسندگان مشاهده نشود.

   -      پس از داوری تخصصی، سردبیر مقاله بر اساس نظرات داوران وضعیت مقاله را به یکی از سه حالت "رد مقاله"، "نیاز به اصلاح" یا "پذیرش نهایی" تغییر می‌دهد.

این فرآیند حدود 10 روز زمان خواهد برد.

 

8- اصلاحات موردنیاز یا دلایل رد مقالات چطور به اطلاع نویسندگان می‌رسد؟

این موضوع از طریق پنل کاربری به اطلاع نویسندگان می‌رسد.

برای مطالعه اصلاحات و نظرات سردبیر نشریه، در بخش مقالات من، روی گزینه تاریخچه کلیک کنید.

در این بخش تاریخ ارجاع مقاله و نتیجه آن قابل‌مشاهده است.

 

9- آیا نتیجه مقاله برای پژوهشگران ارسال می‌شود؟

نتیجه داوری از طریق پنل کاربری قابل‌مشاهده است. البته نتیجه داوری از طریق ایمیل به نویسندگان ارسال می‌گردد. اما نویسندگان برای اطلاع از نتیجه داوری لازم است تا ده روز پس از ثبت کامل مقاله، پنل کاربری خود را بررسی نمایند.

 

10- داوری مقالات چقدر زمان می‌برد؟

نتایج داوری 10 روز پس از ثبت مقاله اعلام می‌شود.

 

11- آیا امکان اضافه کردن/ حذف کردن نویسنده یا تغییرات پس از پذیرش وجود دارد؟

خیر، صرفاً امکان تغییر در اطلاعات مقاله پیش از ارجاع به سردبیر وجود دارد.

 

12- گواهی پذیرش مقاله چه زمانی صادر می‌شود؟ به چه صورتی به دست پژوهشگران می‌رسد؟

گواهی مقالات به دو صورت چاپی و دیجیتال صادر می‌شود.

نسخه دیجیتال دو روز پس از پذیرش مقاله و ثبت‌نام کامل نویسنده صادر می‌شود. البته این گواهی در صورت درخواست نویسنده رابط صادر می‌شود. گواهی دیجیتال از طریق ایمیل مندرج در پنل کاربری نویسنده رابط ارسال می‌شود.

نسخه چاپی گواهی، به تعداد نویسندگان مقاله صادر و به همراه نشریه، به نشانی نویسنده رابط ارسال می‌گردد. این گواهی پس از چاپ نشریه و منطبق بر تقویم انتشار هر نشریه صادر می‌شود.

 

13- هزینه SID و نحوه نمایش آن به چه صورت است؟

نشریه شباک در پایگاه جهاد دانشگاهی (SID) نمایه می‌شود. ازاین‌رو در صورت تمایل نویسندگان هر یک از نشریات علمی تخصصی می‌توانند درخواست خود را برای نمایه‌سازی مقاله در پایگاه SID از طریق گزینه‌های جانبی ثبت نمایند.

در صورت انتخاب این گزینه مقاله در نشریه شباک بازنشر شده و برای نمایه‌سازی به پایگاه SID ارسال خواهد شد.

با توجه به اینکه پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) برای نمایه‌سازی مقالات هزینه مجزایی را از نشریه دریافت می‌کند و منظور کردن این مبلغ در هزینه‌های جاری نشریه مقدور نیست، این مورد جزء خدمات اختیاری و با روش فوق‌الذکر امکان‌پذیر است.

 

14- سفارش جلد اضافه چگونه است؟

در صورت پرداخت هزینه انتشار، یک جلد از نشریه برای نویسنده رابط ارسال خواهد شد.

در صورت تمایل به دریافت بیش از یک جلد از نشریه، نویسنده رابط می‌تواند درخواست خود را از بخش گزینه‌های جانبی (ذیل پنل مقالات من) ثبت نماید. دریافت جلد اضافه مشمول پرداخت هزینه مازاد است.

 

15- نشریه در چه پایگاه‌های نمایه می‌شود و انتشار مقاله دارای چه مزایایی است؟

مقالات چاپ‌شده حسب موضوع نشریه در پایگاه‌های معتبر نمایه‌سازی نشریات نمایه می‌شوند. از جمله این پایگاه‌ها:

   -     پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)

   -     سیویلیکا (civilica)

   -     پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags)

   -     بانک اطلاعات نشريات کشور (magiran)

   -     پرتال جامع علوم انسانی (ensani)

   -     پایگاه نورمگز فنی و مهندسی (eng.noormags)

   -     مرجع مجلات عملی (jref)

   -     کنسرسیوم محتوی مالی

   -     پایگاه کتابراه (ketabrah)

 

همچنین انتشار مقالات در نشریات علمی تخصصی موسسه شباک دارای مزایای زیر است:

   -     تمامی مقالات پس از انتشار به‌صورت دسترسی آزاد open acssesدر سایت رسمی نشریه نیز نمایه می‌گردد.

   -     ارسال و ثبت نشریات به کتابخانه ملی ایران، واحد نشریات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه دانشگاه‌های معتبر تهران

   -     به‌تمامی مقالاتی که در هریک از نشریات وابسته به «موسسه مطبوعاتی مطالعات کاربردی شباک» منتشر می‌شود گواهینامه رسمی و قابل‌استعلام اعطا می‌شود.

   -     تمام نشریات پایگاه شباک، دارای شماره استاندارد بین‌المللی یا همان ISSN هستند که صرفاً از طریق کتابخانه ملی ایران به نشریات معتبر تعلق می‌گیرد.

   -     تعداد زیادی از اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های معتبر ایران با نشریات وابسته به «موسسه مطبوعاتی مطالعات کاربردی شباک» همکاری می‌کنند.

   -     قبل از اعلام نتیجه مقاله نیاز به واریز هزینه‌ نیست و فقط پژوهشگرانی که مقالات آن‌ها توسط داوران پذیرفته می‌شود هزینه انتشار را پرداخت می‌نمایند.

   -     نظم انتشار نشریات موسسه به‌صورت کامل (100 درصد) رعایت شده و این موضوع از طریق پایگاه نشریات وزارت ارشاد قابل‌استعلام است.

 

کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


مشابهت‌یابی مقالات نشریه

مقالات ارسالی برای نشریه، پیش از انتشار با استفاده از سامانۀ «سمیم نور» مشابهت‌یابی خواهند شد. در صورت وجود همانندی غیرموجه، مقاله در هر مرحله (حتی پس از صفحه‌آرایی) برای بازبینی و اصلاح به نویسنده مسئول ارجاع داده می‌شود. شایان ذکر است مقالاتی که محتوای آن‌ها مصداق سرقت علمی یا ادبی تشخیص داده شوند از روند داوری و انتشار حذف می‌شوند.

راهنمای نگارش مقالات

 موسسه مطبوعاتی مطالعات کاربردی شباک