تماس با دفتر فصلنامه

تلفن: 02634453131

همراه: 09905980206

 کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

Shij.journals@gmail.com

تلفن موارد اضطراری: 09105360230

 

پاسخگویی تلفنی:

شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:30 تا 12:30

خارج از این ساعات پیام با شماره 09905980206:

آخرین وضعیت مقالات
جهت استعلام از آخرین وضعیت مقاله خود، کد رهگیری مقاله را در کادر زیر وارد نمایید.








مشابهت‌یابی مقالات نشریه

مقالات ارسالی برای نشریه، پیش از انتشار با استفاده از سامانۀ «سمیم نور» مشابهت‌یابی خواهند شد. در صورت وجود همانندی غیرموجه، مقاله در هر مرحله (حتی پس از صفحه‌آرایی) برای بازبینی و اصلاح به نویسنده مسئول ارجاع داده می‌شود. شایان ذکر است مقالاتی که محتوای آن‌ها مصداق سرقت علمی یا ادبی تشخیص داده شوند از روند داوری و انتشار حذف می‌شوند.

درباره نشریه

 

 

معرفی و نگهداشت میراث تاریخی و معماری، امروزه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر جامعه متمدن و صاحب فرهنگی است. این در حالیست که حرکت رو به جلوی معماری مدرن در کنار حفظ و اعتلای معماری سنتی، هر دو بار سنگینی را بر دوش حاملان و ناشران دانش تخصصی در این حوزه گذارده است. همان‌طور که با رشد فزاینده زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی هنر-علم معماری با سابقه دیرپای آن در جهان و در ایران مواجهیم، شاهد رشد و دگرگونی روزافزون رسانه‌های اطلاعاتی با هدف ایجاد شناخت و آگاهی جامعه بشری نسبت به سابقه تمدنی جوامع پیرامونی و معرفی ویژگی‌های فرهنگی تمدن‌های دور و نزدیک نیز هستیم. این در شرایطی است که به سبب ارتباط تنگاتنگ معماری با مرمت و سایر رشته‌های علوم انسانی و علوم پایه، عرصه‌های پژوهشی آن همواره در حال گسترش بوده و این خود موجب اشتیاق عرضه دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و اجرایی این حوزه دانشی، جهت قرار گرفتن در اختیار عموم علاقه‌مندان و مشتاقان گردیده است.

بدین منظور فصلنامه «پژوهش‌های مرمت و معماری ایرانی-اسلامی» با نگاه کاملاً تخصصی و میان‌رشته‌ای تلاش می‌کند مقالاتی را از محقق یا محققینی انتخاب و منتشر کند که ضمن اثرگذاری بر دانش معماری و مرمت، مرزهای آن‌ها را نیز گسترش داده و پاسخ دهنده برخی مسائل موجود در این زمینه در دنیای امروز باشد. این نشریه در سیاست‌های عمومی خود با هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های معماری، شهرسازی و مرمت، به دنبال ایجاد زمینه‌های تبادل اندیشه و طرح مسائل علمی نوین در این حوزه‌ها می‌باشد و تلاش دارد تا با انتشار مطالب وزین علمی و جذاب توأم با سازوکاری متفاوت، این امکان را برای خوانندگان خود فراهم سازد.

 

 

کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


 موسسه مطبوعاتی مطالعات کاربردی شباک