آخرین وضعیت مقاله
جهت استعلام از آخرین وضعیت مقاله خود، کد رهگیری مقاله را در کادر زیر وارد نمایید.








پایگاه‌های نمایه سازی مقالات (داخلی)

 

پایگاه‌های نمایه سازی مقالات (بین المللی)

رفع اختلاف مالی در پنل کاربری

تعرفه انتشار مقالات از ابتدای سال 1402 تغییر کرده است، از تمامی پژوهشگران درخواست می‌کنیم، در صورتی که مبلغ مندرج در پنل کاربریشان بیشتر از تعرفه جاری نشریه است، موضوع را به دفتر نشریه اطلاع دهند، در صورت بروز اختلاف حساب، اصلاحات مالی لازم در پنل اعمال می‌گردد.

اینماد

درباره شباک

 

 

 

بشر در شروع قرن بیست و یکم با تحول شگرفی مواجه شد. این تحول محصول تغییر مفهوم ارتباط، اطلاعات و رسانه بوده است. ارتباط تصویری که پیش از این صرفا محدود به تک‌گویی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بود به واسطه تغییر فناوری به ساحتی چندبعدی تبدیل شد که میان گروه‌های انسانی در نقاط مختلف جهان ارتباط مستمر ایجاد کرد.

اطلاعات که مدتی بود از قفسه کتابخانه‌ها، مراکز  عظیم آرشیو و بایگانی‌های کاغذی به حافظه‌های دیجیتال منتقل شده بود در قرن بیست و یکم به مدد ماهواره‌ها و خطوط ارتباطی توانست با سرعت زیادی میان مراکز علمی و آموزشی مختلف به صورت برخط جابه‌جا شود.

دیگر در اختیار داشتن یک کتاب یا نشریه برتری اطلاعاتی محسوب نمی‌شد چراکه با تصویب قوانین مختلف در خصوص انتشار اطلاعات، مراکز مختلف داده‌هایی که در اختیار داشتند را به صورت محدود یا آزاد در پایگاه‌های اینترنتی خود منتشر می‌کردند. از اینرو این دگرگونی در ارتباط و انتقال اطلاعات، امکانات آموزشی و پژوهشی را در اختیار بخش بسیار بزرگتری از مردم جهان قرار داد.

توسعه آموزش، منجر به ظهور مفاهیم جدیدی در رسانه شد و افراد مختلف را قادر ساخت تا به منابع علمی بروز دسترسی پیدا کنند. تغییر فناوری در کنار افزایش دانشجویان و محققین باعث شد تا مقالات علمی زیادی در مجامع علمی، همایش‌ها و نشریات پژوهشی منتشر شود.

در ایران نیز رشد پرشتاب در تولید محتوی علمی باعث گسترش انتشار مقالات شده است. سامانه نشریات شباک با نگاه به این تغییرات تلاش می‌کند ضمن تولید محتوی در زمینه های مختلف علمی، مقالات معتبر علمی را نمایه‌سازی کرده و در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار دهد.

 

تماس با موسسه

تلفن: 02634453131

همراه: 09905980206

 

کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

Shij.journals@gmail.com

تلفن موارد اضطراری: 09105360230

 

پاسخگویی تلفنی:

شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:30 تا 12:30

خارج از این ساعات پیام با شماره 09905980206:

راهنمای نویسندگان

تقویم انتشار سالانه نشریات

مشابهت‌یابی مقالات نشریه

مقالات ارسالی برای نشریه، پیش از انتشار با استفاده از سامانۀ «سمیم نور» مشابهت‌یابی خواهند شد. در صورت وجود همانندی غیرموجه، مقاله در هر مرحله (حتی پس از صفحه‌آرایی) برای بازبینی و اصلاح به نویسنده مسئول ارجاع داده می‌شود. شایان ذکر است مقالاتی که محتوای آن‌ها مصداق سرقت علمی یا ادبی تشخیص داده شوند از روند داوری و انتشار حذف می‌شوند.



 موسسه مطبوعاتی مطالعات کاربردی شباک